A Ford vezetősége és más iparági vezetők is támogatják a szigorúbb környezetvédelmi szabályok bevezetését

2024.02.22
Az USA legnagyobb jármű- és motorgyártási szövetsége, a Heavy-duty Leadership Group közös „Elvi Nyilatkozatot” adott ki, amelyben felszólítja a Környezetvédelmi Ügynökséget, hogy március 31-ig dolgozzanak ki egy szabályrendszert az üvegházhatású gázokra vonatkozó új szabványok bevezetésére. A szabályozás elsősorban a nagy teherbírású haszongépjárműveket érintené.

A Heavy Duty Leadership Group vállalatai, köztük a BorgWarner, a Cummins, az Eaton és a Ford, arra szólítottak fel, hogy az EPA 2027-es modellévre tervezett kezdési dátuma ne késlekedjen, elutasítva azokat a korábbi javaslatokat, amelyek az EPA-szabály kezdetének 2030-ra történő elhalasztására irányultak.

A Heavy-duty Leadership Group-hoz tartozó vállalatok hangsúlyozták a szabályozási bizonyosság és az egyértelmű piaci jelzések szükségességét is, ellenezve az úgynevezett „hard-wired off ramp” kezdeményezést, amely szerint az EPA szabványok automatikusan megszűnnének vagy gyengülnének, ha bizonyos infrastrukturális mutatók nem teljesülnének. A vállalatok ehelyett sürgették az EPA-t, hogy folytassák az EPA-n belül a „műszaki értékeléseket” az infrastruktúra fejlesztéséről, az akkumulátorköltségekről, a ritka ásványok beszerzéséről és más kritikus kérdésekről.



A vállalatok hangsúlyozták, hogy hajlandóak megfelelni a fejlett technológiákba való befektetés kihívásainak, amelyek szükségesek az EPA üvegházhatású gázokra vonatkozó új szabványainak való megfelelés érdekében. A csoport részéről elfogadott „Alapelvi Nyilatkozat”-ban hangsúlyozzák, hogy a Heavy Duty Leadership Csoport minden egyes vállalata elkötelezte magát amellett, hogy „agresszíven csökkentik az ÜHG-kibocsátást, rövid távú mérföldkövekkel és hosszú távú nettó nulla célokkal”. A csoport azt is hangsúlyozta, hogy az új EPA-szabványoknak való megfelelés érdekében a „kormányzat egészére kiterjedő megközelítés” szükséges a magániparral való együttműködéshez.

A BorgWarner büszke arra, hogy alapító tagja lehet a Heavy-duty Leadership Group-nak, amely támogatja a közlekedési ágazat szén-dioxid-mentesítési törekvéseit, s amely összhangban van a BorgWarner tiszta, energiahatékony világról alkotott víziójával.” – mondta Frédéric Lissalde, a BorgWarner elnök-vezérigazgatója.

A BorgWarner szélesebb körű eMobility termékekre összpontosít, mint például akkumulátortöltő állomások és energiatároló megoldások. A vállalat Charging Forward stratégiája összhangban van a nulla szén-dioxid-kibocsátású jövővel.

Az eredetileg 2010-ben megalakult The Heavy-duty Leadership Group az ország vezető nagy teherbírású jármű-gyártóinak és beszállítóinak informális szövetsége, amely megoldásokat kínál a nagy teljesítményű motorok és járművek nemzeti üvegházhatású gáz- és üzemanyag-hatékonysági szabványainak javítására. A vállalatok az EPA szabályzat első két szakaszát tulajdonítják a legfontosabbnak a fejlett technológiák iparági felgyorsításáért, miközben minimalizálják a piaci zavarokat. A tagjaik felkérnek más, az Elvi nyilatkozathoz igazodó vállalatokat, hogy csatlakozzanak a csoportukhoz, hogy támogassák az EPA-t a 3. szakasz szabályainak véglegesítésében.

A Cummins a Heavy-duty Leadership Groupon keresztül támogatja az EPA nagy teherbírású ÜHG 1. és 2. fázisú szabályait. Újra fokozzuk, hogy csatlakozzunk a csoporthoz, hogy támogassuk az EPA-t egy kemény, világos és végrehajtható 3. fázis végleges szabályrendszerének a véglegesítésében. A 3. fázis biztosítja azt a szabályozási biztonságot, amely szükséges ahhoz, hogy az egész iparágra kiterjedő beruházásokat hajtsunk végre a szén-dioxid-mentesítési technológiák következő generációjának megvalósításához.” – mondta Shelley Knust, a Cummins termékmegfelelőségi és szabályozási ügyekért felelős alelnöke.

Az 1. és 2. fázisú szabványok sikerére építve ezek a vállalatok készen állnak arra, hogy hatékonyabb technológiát vezessenek be a jelenleg fejlesztés alatt álló szabványok teljesítése érdekében. Különösen a villamosítási infrastruktúrára fókuszálva, amely elengedhetetlen a szennyezésmentes technológiák széles körű elterjedéséhez.

A nehéz-tehergépjárművek iparának vezető szereplőjeként és az energia hatékonyság, valamint a fenntartható kezelésre összpontosító vállalatként az Eaton határozottan támogatja az EPA azon erőfeszítéseit, hogy elősegítse a szén-dioxid-mentesítést a közlekedési szektorban.” – mondta Scott Adams, az Eaton mobilitási csoportjának globális termékekért felelős alelnöke. „Az Eaton készen áll arra, hogy támogassa a kibocsátáscsökkentési célokat fejlett hajtásláncokkal és elektromos járműtechnológiákkal, amelyek elősegíthetik az EPA 2027-es modellévében az EPA által javasolt 3. fázisban szereplő szabványok elérését.

Az Eaton elkötelezett amellett, hogy 2030-ig 50%-kal csökkentse a Scope 1 és 2 kibocsátást, és szén-dioxid-semlegessé váljon.

Büszkék vagyunk arra, hogy csatlakozhatunk a nehéz-tehergépjárművekre vonatkozó egyértelmű és következetes üvegházhatású gázok kibocsátási szabványokra vonatkozó felhíváshoz. Iparunk jelentős előrelépést tesz az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése terén mind a könnyű, mind a nehéz tehergépjárművek esetében. Szükségünk van arra is, hogy a politikai döntéshozók a kibocsátási szabványokat ösztönzőkkel és állami befektetésekkel párosítsák, hogy továbbra is megvalósíthassuk a járművek következő generációját, és hogy nemzetünk vezesse az iparág jövőjét.” – mondta Cynthia Williams, a Ford Motor Company fenntarthatósági, homologizációs és megfelelőségi globális igazgatója.

A Ford elkötelezte magát amellett, hogy legkésőbb 2050-ig – Európában pedig legkésőbb 2035-ig – elérje a szén-dioxid-semlegességet az 1., 2. és 3. körben, három területre összpontosítva, amelyek a szén-dioxid-kibocsátás körülbelül 95%-áért felelősek: járművek, működés és ellátási lánc.

A 3. fázis károsanyag-kibocsátási szabványai a kisteherautóktól a nagy vontatókig terjedő járművekre egyaránt vonatkoznak, beleértve a 18 kerekűeket, a kamionokat, a buszokat és egyéb haszongépjárműveket is. A szabványok kiegészítenék az EPA 2022 decemberében véglegesített szennyezőanyag-szabványait is az MY 2027-et és ezen túl még azokat is, amelyeket az EPA 2022 decemberében véglegesített.

Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:


Forrás: Ford Global Media
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk