A Ford az USA-ban átmenetileg elkezdi visszahívni a márkakereskedésekből az 1,0 literes háromhengeres motorral felszerelt EcoBoost (nem lágy-hibrid) modelleket

2024.01.21
Jelen esetben az 1,0 literes háromhengeres motorral felszerelt (nem lágy-hibrid), automata sebességváltóval felszerelt modellekről van szó, amely opció volt a korábbi Ford Focus kompakt és a Ford EcoSport crossover modellek esetében.

Pontosabban: a probléma oka egy hibás szíjfeszítő kar az olajszivattyún, ami eltörhet vagy leválhat a szíjfeszítő hátlapjáról. A tönkrement olajszivattyú pedig nyilvánvalóan olajnyomás-csökkenést okozhat, ami potenciálisan a motor károsodásához vezethet.

A National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) adatai alapján a meghibásodások miatt eddig csak az USA-ban már több mint kétezer garanciális igényt nyújtottak be ezzel a problémával összefüggésben. A vállalat szóvivője azt közölte, hogy már 2022-ben megvizsgálták ezt a problémát, de megállapították, hogy ez nem biztonsági aggály.



Az érintett autók javítása érdekében az amerikai Ford márkakereskedések most azt tervezik, hogy kicserélik az olajszivattyú hajtószíj-feszítő szerelvényt a Ford által időközben újratervezett alkatrészre, ám a cserealkatrészek jelenleg nem állnak a szervízek rendelkezésére.

A visszahívás most első körben hivatalosan a 2015. március 24. és 2018. május 04. között gyártott, 1,0 literes EcoBoost motorral és automata sebességváltóval felszerelt Ford Focus szedán és ferdehátú modelleket érinti (26 041 db), továbbá érvényes a 2017. április 03. és 2021. október 12. között gyártott, 1,0 literes EcoBoost motorral és automata sebességváltóval felszerelt Ford EcoSport modellekre is (113 689 db) . A visszahívás tehát jelenleg az USA-ban mintegy 140 ezer darab járművet érint. A visszahívott járművek 100%-ában észlelték a hibát.

Ha a hibát nem javítják ki, előfordulhat, hogy a motorolaj-szivattyú meghajtó szíjfeszítő karja elszakad, mert a rögzítő tömítőcsukló nem elég erős ahhoz, hogy ellenálljon a motor rezgéseinek. Ennek eredményeként leválhat a feszítő hátlapjáról, ami az olajszivattyú hajtószíj anyagának romlását és a hajtófogak elvesztését okozhatja. Ha a szivattyú leáll, az olajnyomás csökken a motorban, ami komoly károkat okoz. Ha a motor leáll, az autó elveszíti az elektromos fékrendszert és baleset következhet be.

Arról nincs hivatalos jelentés, hogy az Európában gyártott hasonló modellek esetében is fennállhat-e ez a hiba, és ha igen, milyen lehetőségei vannak a járműtulajdonosoknak a problémák megelőzésére.

Itt válogathatsz a készleten lévő Ford modellek közül:


Forrás: Yahoo Finance
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk